Medische keuringen voor piloten, professioneel & snel geregeld

Meer vragen?

Heeft u nog vragen?
  • Staat uw vraag er niet tussen? dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
Onze contact gegevens
  • Medical4Pilots
    Brouwersgracht 62
    1013 GX Amsterdam
    Tel. +3120-4276929
    Mob. +316-27554406
    E-mail. Medical4pilots@gmail.com
    www.Medical4pilots.nl

Frequently Asked Questions

Moet ik mijn medisch dossier opvragen bij mijn vorige keuringsarts?
Nee, dit hoeft niet. Het dossier staat online en is na toestemming toegankelijk voor de keuringsarts.

Wat is een rev of een sic?
Een REV of een SIC staat bij Limitations op het medical. Het betekent vaak dat er een extra onderzoek gedaan moet worden bij een ziekte of aandoening. De REVís worden er af gehaald of worden een SIC. Dat doet het ILenT. Reken hiervoor twee a drie weken wachttijd.

Hoelang voor de verloopdatum mag ik gekeurd worden zodat de oude datum + een jaar blijft staan?
Bij een keuring binnen de 45 dagen voor de verloopdatum van het de huidige medical blijft het dezelfde datum + 1, 2 of 5 jaar.

Kan ik pinnen of met een creditcard betalen?
Nee, maar wel ter plekke geld overmaken met de smartphone of contant betalen.

Kan ik op korte termijn terecht?
Ja, misschien vanavond al.

Aan welke criteria moet ik voldoen om door de keuring te komen?
Ga hiervoor naar part med ilent

Is een keuring buiten de regulier kantooruren duurder ?
Nee.

Hoelang duurt de keuring?
Ongeveer 1 uur.

Moet ik nuchter zijn?
Alleen als er een lipid profile bloed -onderzoek gedaan moet worden. Dit wordt gedaan op 40-jarige leeftijd of bij 2 of meer risicofactoren. Voor de HB prik waarbij een druppel bloed uit de vinger wordt afgenomen, is het niet nodig om nuchter te zijn.

Is het zo dat je volgens nieuwe EASA regels je medical moeten laten uitvoeren in het land van uitgifte van je brevet?
Nee, je mag je medische keuring in ieder Europees land doen. Ongeacht in welk land je brevet is uitgegeven of is geregistreerd. Dat kan bij ons waarbij de JAR FCL-3 regels nu vervangen zijn door EASA-regels. De licencie om FAA (USA), Australische en Zuid Afrikaanse medicals te mogen uitvoeren hebben wij echter nog niet.

Onze partners

Links